woensdag 15 februari 2012

Italiaanse liefde

recept; recepten; nagerecht; nagerechten; toetje; toetjes; dessert; deserts; mascarpone; advocaat; boerenjongens
Een dessert met herinneringen: Italiaanse liefde. Toen mijn man en ik net samenwoonden, hadden we nog niet heel veel te besteden, want al ons geld ging naar ons nieuwe huis. Maar we woonden heel dicht bij een traiteur die de lekkerste gerechten maakte, dus zo heel af en toe verwenden we onszelf met een dessert van die traiteur: Italiaanse liefde. Wat er in zat wist ik toen nog niet, maar het was een heerlijk toetje.

Inmiddels zijn we al jaren geleden naar een andere stad verhuisd en had ik nooit meer gedacht aan dit dessert, totdat ik het recept laatst tegenkwam op een website. Dit recept voor Italiaanse liefde bleek verrassend makkelijk te maken. Voor dit recept worden mascarpone, advocaat en boerenjongens vermengd en geserveerd met een flinke toef slagroom. Machtig, maar zoooo lekker!

Eventueel kun je dit recept voor Italiaanse liefde ook zonder slagroom serveren.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 4 personen:
400 gram mascarpone
1½ dl advocaat
1½ dl boerenjongens
¼ liter slagroom
2 zakjes vanillesuiker

Bereiden:
  1. Meng de mascarpone met advocaat en boerenjongens en zet tot gebruik in de koelkast.
  2. Klop de slagroom met de vanillesuiker stijf. Verdeel het mascarponemengsel over 4 dessertschaaltjes en serveer met een flinke toef slagroom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi hoi. Wat leuk dat ik hier mijn recept tegen kom.
Ik heb het in 2005 verzonnen
Groetjes Willeke..

Mascarponetoetje
will_s heeft dit recept op 29 mei 2005 toegevoegd.
Mascarponetoetje met mascarpone, boerenjongens en advocaat is een erg lekker
en snel toetje.

Nagerecht

Ingrediënten
2 bakjes mascarpone
1 pot boerenjongens
Klein flesje advocaat
Stijf geklopte slagroom

Bereidingswijze
Schep de mascarpone uit de bakjes en meng de boerenjongens met het vocht er
doorheen.
Voeg een scheut advocaat toe en meng daarna zorgvuldig.
Laat het gerecht goed intrekken.
Voeg eventueel nog wat advocaat toe.
Serveertips
Serveer in een schaaltje met de stijfgeklopte slagroom.
Geniet !!

Anoniem zei

Een heerlijk toetje .Gemakkelijk te maken en toch apart.feestelijk en heel lekker. Een toppertjt,houden we bij de favorieten Thea

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers