woensdag 28 maart 2012

Thaise salade met komkommer en seroendeng

recept; recepten; bijgerecht; bijgerechten; komkommer; komkommers; komkommersalade; komkommersalades; munt; seroendeng; rode ui; thais; thaise keuken; vegetarisch;
Ik  had weer eens zin in een lekkere Thaise curry. Dit keer werd het een recept voor Thaise curry met kip, sperziebonen en kokos. Bij de curry maak ik een Thaise komkommersalade. Nu had ik al eens het recept voor Thaise salade met komkommer gemaakt en die vonden we erg lekker, maar dit recept voor Thaise salade met komkommer en seroendeng is nog lekkerder!

Voor dit recept van Thaise salade met komkommer en seroendeng worden onder meer komkommer, rode ui en munt gemengd in een pittige Thaise dressing. In het oorspronkelijke recept voor deze Thaise komkommersalade worden pinda's gebruikt, maar in één van de reacties op het recept stond te lezen dat dit vervangen kan worden door seroendeng. En aangezien ik daar nog een zakje van had liggen, heb ik dat toegevoegd aan de komkommersalade. Een heerlijke combinatie!

Deze Thaise salade met komkommer en seroendeng heeft veel verschillende smaken, is lekker pittig en toch fris bij een Thaise curry. 

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Mijn versie van het recept voor 4 personen:
sap van 2 limoenen
2 eetlepels vissaus (nam pla)
2 eetlepels suiker
2 theelepels sambal oelek
2 teentjes knoflook, geperst
1 grote komkommer, in de lengte in vieren, zaadlijsten verwijderd, in plakjes
1 rode ui, gesnipperd
2 eetlepels verse munt, grof gehakt
3 eetlepels seroendeng

Bereiden:
  1. Klop een dressing van de limoensap, vissaus, suiker, sambal en knoflook.
  2. Schep de komkommer en rode ui door de dressing en laat de smaken even intrekken.
  3. Schep vlak voor het serveren ook de munt en seroendeng door de salade.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers