donderdag 5 april 2012

Oosterse komkommer salade met taugé

recept; recepten; bijgerecht; bijgerechten; salade; komkommer; taugé; oosters;
Ik zocht naar een recept voor een bijgerechtje bij een Oosterse maaltijd en kwam zo op het recept van deze komkommer salade met taugé.

Het recept voor deze salade is heel eenvoudig. Alleen komkommer en taugé en een dressing met ketjap. Er wordt geen rode peper, sambal of iets dergelijks in verwerkt dus de salade is heel zacht van smaak. Dit recept past als afkoeling prima bij een pittig Oosters gerecht. Ik serveer de salade bijvoorbeeld graag bij babi pangang.

Voor een komkommersalade met meer pit gaat mijn voorkeur uit naar het recept voor de Thaise salade met komkommer en seroendeng die ik onlangs maakte.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 2 personen:
300 gram taugé
1 komkommer, in de lengte in vieren, in plakjes
2 eetlepels sesamzaad, geroosterd
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel ketjap manis
1 eetlepel azijn
½ theelepel suiker
zout
peper

Bereiden:
  1. Klop een dressing van de olijfolie, ketjap, azijn en suiker. Breng op smaak met zout en peper.
  2. Voeg de taugé en komkommer aan de dressing toe en schep alles voorzichtig door elkaar.
  3. Strooi de sesamzaadjes over de salade.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers