dinsdag 13 november 2012

Chinese komkommersalade

recept, recepten, salade, komkommer, Chinese komkommersalade, Chinees, Oosters, Vegetarisch
Bij de vijfkruiden-karbonades wilde ik een pittig groentegerecht serveren. Nu had ik onlangs al eens een Thaise komkommersalade gemaakt, die heerlijk is, maar niet helemaal juist bij een Chinese maaltijd. Dus ging ik op zoek naar een Chinese komkommersalade. Dit recept is een combinatie van diverse recepten die ik op internet heb gevonden. En vreselijk lekker!!!

De marinade smaakt door de sesamolie en sojasaus typisch Chinees.
In een luie bui had ik de komkommer dit keer niet geschild en de zaden en zaadlijsten niet verwijderd. Foei, nooit meer doen. Want de schil wordt taai in de marinade en de zaadlijsten papperig. Nu weet ik dus ook weer waarom het bij een komkommersalade toch belangrijk is om wel te schillen en de zaadlijsten te verwijderen.


Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:


Recept voor 4 personen:
1 komkommer
3 eetlepels (rijst)azijn
2 eetlepels lichte sojasaus
2 theelepels sesamolie
2 theelepels suiker
1 theelepel sambal

Bereiden:
  1. Schil de komkommer en snijd in de lengte doormidden. Verwijder de zaden en zaadlijsten van uit de komkommer en snijd de helften in plakjes.
  2. Klop een dressing van de (rijst)azijn, sojasaus, sesamolie, suiker en sambal. Voeg de komkommerplakjes aan de dressing toe en laat de smaakjes even intrekken.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers