vrijdag 7 december 2012

Coquilles met bloedworst en appel

recept, recepten, vis, voorgerecht, coquille, st. jacobsschelp
Dit recept van coquilles met bloedworst schijnt een klassieke combinatie te zijn. Dat moest ik toch eens een keer proberen! En het is niet voor niets dat dit een klassieke combinatie is, want het smaakt inderdaad gewoon goed bij elkaar.

Dit recept van coquilles met bloedworst en appel is geen spectaculair gerechtje, het is gewoon lekker. Zoals altijd waren de coquilles weer heerlijk. De bloedworst die ik speciaal bij de biologische slager had gehaald was lekker en de appels smaakten er gewoon goed bij. Maar ik mis iets in dit recept, iets wat dit voorgerecht net even wat specialer maakt. Mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar het hele lekkere recept voor coquilles met prei en sinaasappelboter.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 2 personen:
4 coquilles
peper
zout
1 appel (Jonagold), geschild, in plakjes
1 plak van ca. ½ cm fijne bloedworst
boter of margarine

Bereiden:
  1. Smelt wat boter in een pan en bak de plakjes appel in ca. 5 minuten gaar.
  2. Smelt ondertussen in een andere koekenpan wat boter  en bak daarin de bloedworst bruin en knapperig.
  3. Bestrooi de coquilles met peper en zout. Bak de coquilles ca. 30-60 seconden bij de bloedworst.
  4. Verdeel de appel over 2 borden.
  5. Snijd de bloedworst in kwarten en leg op elk bord 2 stukjes. Leg de coquilles op de bloedworst.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers