donderdag 31 maart 2016

Zelfgemaakt naanbrood

recept; recepten; bijgerecht; bijgerechten; naanbrood; indiaas; brood; yoghurt;
Eigenlijk eet ik niet heel erg vaak Indiaas. Op mijn blog zijn op dit moment nog maar 2 Indiase recepten te vinden: snelle kip korma en Indiase kipcurry met naanbrood. Maar toen wij onlangs in Londen in een Indiaas restaurant aten, werd ik helemaal enthousiast door alle heerlijke smaakjes van deze keuken. Tijd om me eens wat meer te verdiepen in deze keuken.

Bij Indiaas eten mag naanbrood niet ontbreken en ik kwam er al snel achter dat het verbluffend eenvoudig is om zelf naanbrood te maken. Je hebt er alleen wat zelfrijzend bakmeel, yoghurt en zout voor nodig. Daar kneed je een deeg van. Vervolgens rol je het deeg uit tot platte plakken en deze bak je in een paar minuutjes in een droge koekenpan gaar.

Dit zelfgemaakte naanbrood is veel lekkerder dan het afbak-naanbrood uit de supermarkt. Je kunt eventueel nog wat smaakmakers, zoals komijn of venkel, toevoegen aan het deeg om het nog lekkerder te maken. Ik heb dit zelfgemaakte naanbrood geserveerd bij de snelle kip korma. Lekker!

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:
Recept voor 8 stuks:
400 gram zelfrijzend bakmeel
300 gram volle yoghurt
7 gram zout

Bereiden:
  1. Kneed een soepel deeg van het zelfrijzend bakmeel met de yoghurt en het zout. Het deeg is goed als het lekker elastisch en iets plakkerig aanvoelt.
  2. Verdeel het deeg in 8 gelijke stukken. Rol ieder stuk uit op een met olie ingevet keukenblad. Of leg er een velletje bakpapier onder, zo voorkom je dat het blijft plakken. Rol het lekker plat uit.
  3. Laat in de tussentijd een grillpan of koekenpan goed heet worden. Hoe heter hoe beter.Leg een lapje deeg in de hete grillpan en bak het naanbrood in ongeveer 2 tot 3 minuten per kant goudbruin

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers