vrijdag 2 december 2016

Ravioli met tomaten-mascarpone saus

recept; recepten; hoofdgerecht; hoofdgerechten; ravioli; pasta; tomaat; tomaten; mascarpone;
Ik vond het nog best lastig om dit recept van ravioli met tomaten-mascarpone saus lekker op de foto te krijgen. Maar laat je door de foto niet weerhouden want dit gerecht is wel echt lekker!

Ravioli in tomatensaus, gewoon uit blik, daar kon  je me vroeger voor wakker maken. Maar het lijkt wel of de ravioli uit blik steeds minder lekker is geworden. Misschien is mijn smaak veranderd, maar ik kan geen echt lekkere ravioli uit blik meer vinden.

Gelukkig is er tegenwoordig kant-en-klare versie ravioli in allerlei smaken. In dit recept wordt de ravioli gecombineerd met een heerlijk romige tomaten-mascarpone saus. Erg lekker!
Ik had gekozen voor een ravioli gevuld met tomaten en kaas. Dat combineerde prima, maar ik denk dat het lekkerder is om een ravioli te nemen met een iets meer sprekende smaak. Met paddenstoelenvulling bijvoorbeeld of met spinazie.

Kijk op mijn website www.testkok.nl voor:

Recept voor 2 personen:
250 gram verse ravioli
1 blik gepelde tomaten (400 gram)
4 eetlepels mascarpone
1 ui
1 paprika
12 kerstomaatjes
2 theelepels gedroogde Italiaanse kruiden
zout
peper
Geraspte Parmezaanse kaas
1 eetlepel olijfolie

Bereiden:

  1. Verwarm de oven voor op 200°C. 
  2. Kook de ravioli volgens de gebruiksaanwijzing op verpakking en laat uitlekken.
  3. Pel en snipper de ui. Snijd de paprika in stukjes. Halveer de kerstomaatjes. 
  4. Doe de olijfolie in een hapjespan en bak de ui en paprika circa 5 minuten aan. Voeg vervolgens de gepelde tomaten toe en prak de tomaten fijn. Voeg dan de Italiaanse kruiden, peper en zout toe en meng door elkaar. Voeg tot slot de mascarpone toe, warm het geheel op en zet vervolgens het vuur uit.
  5. Meng de gekookte ravioli door de saus en schep het geheel in een ovenschaal. Verdeel de kerstomaatjes over de ovenschotel en daarna nog wat geraspte kaas. Zet 10-15 minuten in de oven.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Volgers